EchtemannenMannenzaken

Waarom adwords gebruiken?

Zonder naamsbekendheid of bezoekers op een webshop is er geen sprake van omzet. Daarom is het belangrijk om de doelgroep vast te stellen en gericht te adverteren. Adverteren gebeurt voornamelijk in de digitale wereld. Zo kan je eenvoudig een brede doelgroep bereiken. Bedenk zelf maar eens hoe vaak je een zoekmachine inschakelt als je producten of diensten zoekt. Waarschijnlijk heel vaak. Daarom is het belangrijk om als bedrijf zichtbaar te zijn in bekende zoekmachines. Google is de grootste zoekmachine ter wereld. Wanneer je veel mensen wilt bereiken, is dit het kanaal om op te adverteren. Google adwords biedt die mogelijkheid. Veel bedrijven maken tegenwoordig al gebruik van adwords. Toch heerst er ook nog altijd twijfel of adwords daadwerkelijk iets oplevert. Is het inschakelen van een adwords specialist echt van toegevoegde waarde voor jouw bedrijf? Waarom adwords gebruiken?google-adwords-adverteren

De resultaten zijn meetbaar

Bij veel reclamecampagnes is het niet mogelijk om de resultaten te meten. Misschien zijn er inderdaad wel meer klanten geweest of ligt het bezoekersaantal op je website wat hoger, maar dit is niet objectief vast te stellen. Bij Google adwords is dit wel het geval. De mogelijkheden zijn ontzettend divers en dankzij slimme tools zoals Google Analytics is de efficiëntie van de campagne te achterhalen. Zo zie je precies wat een bezoeker doet als hij/zij op de advertentie heeft geklikt. Zal deze aangetrokken worden door de landingspagina of klikt hij snel verder? Deze informatie is essentieel om de advertentietekst en de webpagina te optimaliseren.

Snel resultaat

Veel bedrijven maken gebruik van SEO om hun bedrijf op de kaart te zetten. Ondanks dat SEO heel doeltreffend is, mits goed uitgevoerd, kan het wel een langere periode duren voordat dit effect heeft. Als ondernemer wil je uiteraard het liefst zo snel mogelijk resultaat zien. Hoe sneller het resultaat zichtbaar is, des te eerder je winst haalt uit je investeringen. Met behulp van een Adwords expert van GMU.online kan je direct een slimme campagne opstellen. Bovendien duurt het bij SEO altijd een tijdje voordat je ontdekt welke zoekwoorden werken. Bij Google adwords is dit effect direct aan te passen en kunnen jullie aanpassen waar nodig.

GMU adwords

Concurreren

Heel veel grote bedrijven maken tegenwoordig gebruik van Google adwords. Als jij als geduchte concurrent ook een kans wilt maken, is het belangrijk dat je zeker in de top 3 belandt. Anders maak je natuurlijk geen schijn van kans. Bespreek samen met een adwords specialist wat de mogelijkheden zijn om jouw bedrijf binnen de top 3 van de zoekopdrachten te laten verschijnen en hoeveel dit gaat kosten. Wanneer je over een goede CTR (klikfrequentie) beschikt, zal dit zeker de moeite waard zijn.

Google zorgt voor naamsbekendheid

Google is een zeer belangrijke speler op het gebied van online marketing. Het zal je verrassen hoeveel mensen van dit platform gebruik maken. Wanneer je dit kanaal niet inzet, zal je een hoop potentiële klanten mislopen. Niet adverteren via Google adwords is dan ook een gemiste kans. Een adwords specialist kan voor jou de kosten per klik berekenen en bekijken hoe je de kwaliteitsscore van jouw bedrijf verbeterd, zo hou je de kosten laag en profiteer je van een hogere omzet.

kosten per klik berekenen

Geef een reactie

Inline
Inline