EchtemannenMannenzaken

Tips voor het trainen van jouw PC spier

Zoek je naar tips om jouw pc spier te trainen? Hier kun je tips vinden waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast laten we zien wat de PC spier precies is en waarom het zinvol is om deze spier te trainen.

Sex

Wat is een PC spier?

Jouw PC spier is de belangrijkste bekkenbodemspier. Door middel van deze spier is het mogelijk om ontlasting en urine binnen te houden. Vrouwen gebruiken de PC spier tijdens het bevallen en zowel mannen als vrouwen gebruiken de PC spier tijdens het klaarkomen. De PC spier bevindt zich tussen het stuitbeen en schaambeen.

Waarom dien je jouw PC spier te trainen?

Je dient jouw PC spier te trainen wanneer je naar een intenser orgasme streeft. Je kunt dit bereiken door kegeloefeningen, op deze manier kun je een hardere penis krijgen en kun je jouw orgasme langer uitstellen. Daarnaast kunnen erectieproblemen eenvoudiger verdwijnen wanneer je start met kegeloefeningen. Zo hebben circa 40% van de mannen met een erectieprobleem er baat bij om dit soort oefeningen uit te voeren en ontstaan er minder problemen. In het geval van een vrouw voelt de vagina strakker aan en is het mogelijk om intenser klaar te komen, zeker wanneer de spieren worden aangespannen tijdens de penetratie kan dit enorm helpen. Sommige vrouwen schijnen zelfs klaar te kunnen komen tijdens het doen van kegeloefeningen, zo kun je wel voorspellen welke invloed deze oefeningen op ons lichaam hebben. Het bevordert de controle en intensiveert het orgasme.

Voorbeelden van oefeningen voor het trainen van jouw PC spier

Je kunt jouw PC spier op verschillende manieren trainen. Hier een aantal voorbeelden op een rij:

  • Voorbeeld 1: lang aanspannen

Wanneer je jouw PC spier wilt trainen, kun je proberen de spier zo lang mogelijk aan te spannen. Dit doe je door de spier langdurig aan te spannen en vervolgens weer los te laten. Tijdens deze oefeningen span je de spier maximaal 10 seconden aan en laat je de spier daarna weer los. Heb je jouw PC spier nog niet gevonden? Probeer dan te doen alsof je stopt met plassen, dit gevoel houd je vervolgens vast, op dat moment train je de PC spier. Als je deze oefeningen meerdere keren per week doet, is het mogelijk om jouw bekkenbodemspieren sterker te maken en meer controle over jouw orgasme te krijgen. Kom je vrij snel klaar? Dan is dit een ideale oplossing.

  • Voorbeeld 2: aanspannen en ontspannen

Lukt het jou om de PC spier voor langere tijd aan te spannen? Dan kun je starten met deze oefening. Door de PC spier snel aan te spannen en vervolgens weer los te laten, is het mogelijk om jouw bodembekkenspieren nog krachtiger te maken. Het trainen van deze spier is nuttig wanneer je jouw PC spier sterker wilt maken, dit helpt je net als bij het eerste voorbeeld om meer controle over jouw orgasme uit te oefenen.

Tips voor het trainen van jouw PC spier

Bij het trainen van de PC spier is het belangrijk om de juiste balans te vinden. Zo is het niet de bedoeling om de PC spier te vaak te trainen, in dat geval kan de training zelfs averechts werken. Herhaal de oefeningen uit het eerste en tweede voorbeeld tien keer per dag, dit is voldoende om progressie te boeken. Daarnaast is het zo dat er nog meer manieren zijn waarop je jouw orgasme onder controle kunt krijgen, denk aan jouw ademhaling, de standjes die je doet en andere invloeden als jouw fysieke gesteldheid en hoe het emotioneel met je gaat.

PC spier trainen

Geef een reactie

Inline
Inline