EchtemannenMannenzaken

Op gewicht blijven na het afvallen: 4 tips!

Afvallen is al een enorme klus, maar op gewicht blijven lijkt wel nóg lastiger! Uit onderzoek blijkt dat slechts 15% van de mensen die op dieet zijn geweest ook daadwerkelijk blijvend gewicht verliezen. Ben jij momenteel ook flink aan het diëten en zit je al bijna op je streefgewicht? Dan breekt de volgende belangrijke fase aan: op gewicht blijven. Maar hoe doe je dat precies? Hoe voorkom je dat je weer terug in je oude voedingspatroon valt en snel aankomt? Wij geven 4 tips!

1.    Gebruik shakes

Shakes worden niet alleen gebruikt tijdens het afvallen. Ze zijn ook voor langdurig gebruik geschikt. Hierdoor kunnen ze ook uitermate goed helpen om op gewicht te kunnen blijven na het afvallen. Door iedere dag één hoofdmaaltijd voor een shake te vervangen, voorkom je dat je teveel calorieën binnen krijgt. Hierdoor kun je de rest van de dag volkomen normaal en verantwoord eten en mag je uiteraard ook af en toe gewoon wat lekkers eten. Herbalife online bestellen is dan ook een goed idee als je die overtollige kilo’s niet meer terug wilt zien. Een simpele oplossing en een groot resultaat!

2.    De juiste balans vinden

Nadat je je streefbericht hebt bereikt is het even puzzelen om de juiste balans te vinden. Want hoe weet je nu precies hoeveel je kunt eten zonder aan te komen? Als je je streefgewicht hebt bereikt, dan is het zaak om vooral gezond te blijven eten en voldoende te bewegen. Je mag wel wat meer eten dan toen je nog aan het afvallen was, anders zal je onnodig gewicht blijven verliezen. Sta iedere week op de weegschaal en ontdek hoe je het beste kunt eten om niets aan te komen of af te vallen. Het is heel normaal als je de eerste weken nog regelmatig iets aankomt of afvalt. Dit geeft een indicatie dat je wellicht wat meer of juist minder moet eten. Hou je gewicht goed in de gaten. Als je enkele weken rond hetzelfde gewicht blijft hangen, heb je de juiste balans gevonden.

3.    Verander je oude voedingspatroon

Het is belangrijk om te weten dat je na het dieet niet meer zomaar je oude voedingspatroon kunt oppakken. Dit voedingspatroon heeft er immers ook voor gezorgd dat er uiteindelijk een dieet nodig was om af te vallen. Bovendien zul je ook anders moeten gaan eten dan voor het afvallen, omdat je bij een lichter gewicht simpelweg minder calorieën nodig hebt om je lichaam te laten functioneren.

4.    Blijf bewegen

In beweging zijn is heel belangrijk om op je streefgewicht te kunnen blijven. En dit betekent echt niet dat je iedere dag bij de sportschool aanwezig moet zijn, maar wel dat je meer beweging in je dagelijkse routine brengt. Zorg minimaal voor 60 minuten beweging per dag. Hierbij kan je ook aan hele simpele dingen denken. Neem bijvoorbeeld de trap op je werk in plaats van de lift. Ga met de fiets naar afspraken, doe lopend boodschappen of trap tegen een bal met je kinderen. Dit zijn kleine dingen waar je weinig bij na hoeft te denken, maar die er wel voor kunnen zorgen dat het jojo-effect veel minder sterk zal zijn.  

Geef een reactie

Inline
Inline