EchtemannenMannenzaken

Hoe werkt SEO eigenlijk?

Online marketing kent allerlei verschillende disciplines. Een daarvan is SEO, waarmee er voor wordt gezorgd dat een website, of een bepaalde pagina van een website, beter wordt gevonden in Google. Want, zeg nu zelf, hoe vaak klik jij door naar de 2e pagina van de Google zoekresultaten? Dit doet men bij slechts een fractie van alle zoekopdrachten die op een dag worden uitgevoerd, waardoor het belangrijk is om op de eerste pagina te worden weergegeven bij de zoekopdrachten die voor jouw website relevant zijn. We vertellen je graag hoe hier voor wordt gezorgd, dus lees snel verder!

Een scan

Met een SEO scan wordt vaak gekeken hoe het op dat meetmoment gaat met de SEO prestaties van een bepaalde website. Dit biedt mogelijkheden voor de vervolgstrategie, tips ter verbetering of andere veranderingen die kunnen worden aangebracht in de huidige aanpak met betrekking tot SEO. Zo’n SEO scan is dus eigenlijk het startschot voor een betere SEO prestatie op een website.

Technisch

Eén van de drie SEO pijlers is de pijler techniek. Hierbij wordt er aandacht besteed aan allerlei technische aspecten die door het algoritme van Google worden meegenomen bij het bepalen van de plek waarop de website in de resultaten moet worden weergegeven. Denk bijvoorbeeld aan de laadsnelheid van de website, de achterliggende structuur en de opbouw van de verschillende pagina’s die samen de site vormen. Vaak kan de bouwer van de website hier aanpassingen in doen die de SEO ten goede komen.

Content

De tweede pijler van SEO is gebaseerd op content. Dit is de inhoud, of letterlijk gezegd de tekst, op een website. Content helpt het algoritme van Google om jouw website beter te herkennen en dus hoger te plaatsen, omdat je de relevante zoekwoorden er in kunt verwerken om zo beter aan te sluiten bij de zoekopdrachten van potentiële bezoekers.

Autoriteit

De derde en ook belangrijkste pijler van SEO noemt men autoriteit. Het algoritme van Google kent een bepaalde autoriteitsscore toe aan websites. Deze wordt bepaald aan de hand van het aantal andere websites dat naar de site doorlinkt, alsmede de autoriteit van die specifieke websites en hun relevantie en overeenkomst qua onderwerp. Hoe die berekening er precies uitziet weet alleen Google, maar het werken aan linkjes voor je website is bewezen als de meest effectieve en dus belangrijke werkzaamheid om een betere SEO prestatie en topposities te vergaren in de zoekresultaten van Google.

Geef een reactie

Inline
Inline