Vrijwel iedereen in Nederland heeft wel eens van een digitale informatiezuil gebruik gemaakt. Of je nu ondernemer bent of gewoon wel eens een zuil gebruikt, de informatiezuil is verweven in ons dagelijks leven. Bovendien zijn ze heel breed inzetbaar. Zo zie je ze niet alleen in zakelijke setting, maar ook bij scholen, beurzen, kantoren, hotels of zelfs winkelcentrums.
Overweeg jij om een digitale informatiezuil binnen jouw onderneming te gebruiken? En ben je benieuwd welke mogelijkheden er zijn? In dit artikel helpen we jou alvast een beetje op weg. Eén ding weten we zeker: digitale informatiezuilen zijn de toekomst!
Verschillende doeleinden
Informatiezuilen kunnen voor verschillende doeleinden worden gebruikt. De meeste mensen zijn wel bekend met de zuilen die in winkelcentrums worden aangetroffen. Hier kan je door middel van een touchscreen zelf een route uitstippelen naar jouw favoriete winkel. Bovendien beschikken ze zo direct over een duidelijk overzicht van het aanbod in winkels, restaurants en bezienswaardigheden binnen het centrum. Een informatiezuil informeert, dat is zijn voornaamste functie. Natuurlijk betekent dit niet dat dit de enige manier is waarop deze inzetbaar is.
Zo zijn er tegenwoordig ook terminals voor zelfbediening beschikbaar, denk hierbij bijvoorbeeld aan het bestellen in een restaurant of mensen aanmelden in een gemeentehuis (nooit meer lange gesprekken aan de balie!) Daarnaast kan de informatiezuil ook worden gebruikt om een marktonderzoek te starten. Kortom: met een informatiezuil beschik je over een geweldige manier om bezoekers te informeren en te enthousiasmeren.
Vraag om advies
Alhoewel digitale informatiezuilen op steeds meer locaties verschijnen, weet nog niet iedere ondernemer hoe ze dit binnen hun eigen bedrijf kunnen toepassen. Is het wel nodig om een informatiezuil te plaatsen? Om die vraag te beantwoorden, zetten we eerst alle voordelen van informatiezuilen voor jou op een rijtje.
- Je kunt op interactieve wijze communiceren met de doelgroep. Bovendien ligt de drempel voor potentiële klanten veel lager om een informatiezuil raad te plegen dan om daadwerkelijk naar het personeel te stappen. Hierdoor kun je de klant dus enthousiasmeren, zonder dat dit extreem veel moeite kost.
- De digitale wereld is de toekomst. Naar verwachting zullen we over enkele jaren allemaal via een informatiezuil ons eten bestellen. Vergelijkbaar met de palen die je bijvoorbeeld al bij fastfoodrestaurants treft. Door een informatiezuil binnen jouw bedrijf te gebruiken, bereid jij je alvast voor op die toekomst.
- Een informatiezuil werkt als magneet op het publiek. Je kunt natuurlijk wel zelf lukraak informatie uitdelen op een beurs of in het centrum, maar hier zitten de meeste mensen niet op te wachten. Als zij echter zelf informatie kunnen opzoeken, zullen ze eerder geactiveerd worden om stappen te ondernemen.
Wil jij nog beter in contact staan met jouw doelgroep? En wil je graag weten of een informatiezuil hierbij kan helpen? Neem dan gerust contact op met een specialist. Deze kan jou precies vertellen waar de zuil aan moet voldoen en welke het meest geschikt is voor jouw onderneming. Bepaal van tevoren het doel van de informatiezuil en de doelgroep die je wilt bereiken, zodat ze jou een advies op maat