EchtemannenMannenzaken

Buikspieren op een effectieve manier trainen

Sta je op het punt om buikspieren te trainen? Dan zit je bij dit artikel op de juiste plaats. Hier gaan we in op het effectief trainen van de buikspieren. We laten zien welke manieren van trainen er bestaan en op welke manier er zichtbare buikspieren gerealiseerd kunnen worden.

buikspieren

Buikspieroefeningen

Zijn buikspieroefeningen effectief? Het antwoord is negatief. Voor een krachtige core kom je er niet mee weg om uitsluitend buikspieroefeningen te doen. Dit is een te beperkte manier van trainen. Om krachtige buikspieren te krijgen is het van belang om ook andere onderdelen van het lichaam te trainen. Omdat er veel spiergroepen in verbinding staan met de buikspieren, is het belangrijk om een mix van allerlei oefeningen te doen. Ook met push-ups en andere oefeningen kun je de buikspieren trainen. Er is aangetoond dat buikvet niet te verbranden is door buikspieroefeningen te doen. Dit blijkt uit verschillende onderzoeken die de afgelopen jaren gedaan zijn.

Waarom werkt dit niet? Dat is een verstandige vraag. Bij het lichaam wordt vet op een gelijkmatige manier verbrand. Vetreserves zullen verspreid over het lichaam verdwijnen. Je kunt je voorstellen dat er daardoor veel gewicht verloren dient te worden voor buikspieren zichtbaar zijn. Toch is het zo gek nog niet om met buikspieroefeningen te starten. Je kunt de volgende voordelen behalen door met buikspieroefeningen aan de slag te gaan:

  • Buikspieren kunnen groter en sterker gemaakt worden door buikspieroefeningen te doen. Noodzakelijk is dat het vetpercentage op dit moment al voldoende laag is. Eventuele blokjes kunnen hierdoor beter zichtbaar worden.

  • Met buikspieroefeningen verbeter je de balans en stabiliteit van jouw lichaam. Dit is goed als je loopt, staat of zit. Ook kunnen sportprestaties hierdoor verbeterd worden.

  • Door middel van buikspieroefeningen kun je de rug ontlasten. Een deel van de spanningen worden in dit geval namelijk door jouw buikspieren in plaats van rug opgevangen. Goed om je te realiseren als er regelmatig rugproblemen zijn.

Buikspieroefeningen bestaan er in allerlei soorten en maten. Belangrijk is om niets te vergeten, train zowel het midden, als de zijkanten en onderkant van jouw buik. Zo ontstaat er een gelijkmatig resultaat.

buikspieren

Buikspieren en voeding

Zoals eerder in dit artikel aangehaald is de juiste voeding van belang bij het creëren van een strakke buik. Hierdoor kun je het vetpercentage omlaag brengen en is het mogelijk om tot een strakke buik te komen. Kies voor eiwitrijke voeding en vermijd koolhydraten zoveel mogelijk. Door met name voor onbewerkte voeding te kiezen, is het mogelijk om snel resultaten te bereiken. Daarnaast is het belangrijk om uit te kijken met toegevoegde suikers, die je in onder andere frisdrank tegenkomt.

 

Geef een reactie

Inline
Inline