Mannenzaken

Adverteren in Google voor een hogere positie in de zoekresultaten

Of je nu een webshop of informatieve website hebt: het is altijd fijn om hoog te scoren in de zoekresultaten. Een hoge positie in de zoekresultaten van zoekmachines betekent namelijk dat jouw webwinkel of website sneller gevonden wordt door bezoekers of potentiële klanten. Er zijn meerdere manieren waarop je dit kunt bereiken, waarvan SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) de belangrijkste manieren zijn. In dit artikel vertellen we je meer over SEA.

Zo werkt SEA

SEA betekent kortgezegd het adverteren in Google. Als je Google betaalt voor het plaatsen van een advertentie komt jouw landingspagina bovenaan de zoekresultaten te staan. Dit betekent dat mensen die op relevante woorden zoeken direct de link naar jouw landingspagina zien. Om men er van te overtuigen om op de link te klikken, kan je een aantrekkelijke titelpagina en metabeschrijving toevoegen aan de advertentie. Zo weet men of de content op de landingspagina voor hen relevant kan zijn.

Telkens als een bezoeker op jouw advertentie klikt, betaal je Google een vast bedrag. De hoogte van dit bedrag is onder andere afhankelijk van de populariteit van het opgegeven zoekwoord. Je kunt een limiet instellen, zodat Google stopt met het tonen van je advertentie zodra dit limiet is bereikt.

Een goede landingspagina

Na het klikken op de advertentie wordt de potentiële klant naar de desbetreffende pagina geleid. Deze pagina wordt ook wel een landingspagina genoemd, omdat de bezoeker als het ware op de pagina ‘landt’. Een goede landingspagina is erg belangrijk, want de bezoeker bepaald op basis van deze pagina of het de moeite waard is om de content op jouw website te lezen of de diensten of producten van jouw bedrijf te kopen.

Via verschillende tools kan je zien hoeveel tijd iemand op de pagina spendeert. Merk je dat weinig bezoekers daadwerkelijk overgaan op de gewenste actie en is het bezoek aan jouw website zeer kort? Dan is het tijd om je landingspagina te optimaliseren. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de landingspagina mobielvriendelijk is en gericht is op de juiste doelgroep.

Geef een reactie

Inline
Inline