EchtemannenMannenzaken

4 marketingtips voor startende ondernemers

Ben je pas begonnen als ondernemer en wil je graag een vliegende start maken? Dan wil je natuurlijk weten hoe je jouw diensten of producten goed kunt verkopen. Hoe zet je deze op de markt? Hoe creëer je naamsbekendheid? Zonder een goede marketingstrategie ook geen klanten. Geen klanten en ook geen omzet. Het is daarom van essentieel belang dat je weet hoe je jouw marketingcampagne op moet zetten. Natuurlijk beschik je momenteel nog niet over genoeg financiële ruimte om een dure reclamecampagne op te zetten. Gelukkig hebben wij goed nieuws: in veel gevallen heb je namelijk helemaal geen groot budget nodig om jouw bedrijf op de markt te zetten. In dit artikel geven we 4 marketingtips voor startende ondernemers.

1.         Reclameborden voor snelle naamsbekendheid

Wanneer je een nieuwe speler op de markt bent, is het belangrijk dat mensen zo snel mogelijk meer over jouw bedrijf te weten komen. Naamsbekendheid is van essentieel belang en kan jouw bedrijf maken of breken. Maar hoe creëer je zo snel mogelijk naambekendheid, zonder dat je hiervoor diep in de buidel hoeft te tasten. Simpel: investeer gewoon in geweldige reclameborden!

reclamebord

Reclameborden zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar, waardoor er altijd wel eentje te vinden is die bij jouw huisstijl en budget past. Wanneer je kiest voor de juiste leverancier hoef je bovendien ook nooit de hoofdprijs te betalen. Reclameborden zijn zeer effectief voor het vergroten van de naamsbekendheid van jouw bedrijf.

2.         Maak gebruik van social media

Social media kanalen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons leven. Vrijwel iedereen beschikt over een social media account. Van jong tot oud, je kunt werkelijk iedereen online vinden. Dit betekent ook dat je een hele grote doelgroep kunt bereiken als je social media als reclametool inzet.

Het schrijven van blogs, het maken van vlogs, grappige weetjes delen of gewoon heel actief zijn op social media kan zeker effectief zijn. Bovendien kun je het ook inzetten om meer naamsbekendheid te vergaren. Denk bijvoorbeeld aan deel- en volgacties. Zo kun je binnen zeer korte tijd meer mensen bereiken.

3.         Investeer in een kwalitatieve website

Door de komst van WordPress is het tegenwoordig voor vrijwel iedereen mogelijk om een mooie website te maken. Maar mooi betekent dit niet direct dat deze goed vindbaar is. Daar zijn nog veel meer andere dingen voor nodig. Daarom is het must om wat geld in een kwalitatieve website te investeren. Dit hoeft zeker niet direct de hoofdprijs te kosten. Bovendien werken veel online marketing specialisten met een ‘no cure, no pay’ regeling. Hierdoor krijg je zeker waar voor je geld!

Investeer in een kwalitatieve website

4.         Referenties vragen

Klanten zijn tegenwoordig enorm bedreven in het beoordelen van webshops en bedrijven voordat ze hier ooit gebruik van hebben gemaakt. Dit komt voornamelijk door het gemak van de digitale wereld. Enkele zoekopdrachten verder en je kunt direct ervaringsverhalen van andere klanten vinden. Zo weet je precies welk bedrijf betrouwbaar is en welke je beter kunt overslaan.

Wanneer je reclame online wilt maken is het dan ook belangrijk om in referenties te investeren. Dit doe je simpelweg door bij iedere klant een referentie op te vragen en deze op de site te plaatsen. Zet de berichten vooral in de schijnwerpers, er is immers niets wat meer indruk maakt dan een goede referentie!

Geef een reactie

Inline
Inline